Logicky a nevedecky – šedivenie

5. februára 2018, myshkin, Nezaradené

Dlhodobo sa uvádza že za šedivé vlasy môžu starosti. Čítal som aj uveriteľné upresnenie že je to priamo následok strachu o niekoho blízkeho. Jednou z terapií by tu teda boli mantry v zmysle „teraz s tým nič robiť nemôžem“ „urobil som čo sa dalo“ či modlitba za zdravie či bezpečnosť onej osoby, alebo jednoduché poprosenie svojho boha o toto.

Neskôr som čítal tiež že spomalenie šedivenia vekom sa môže dosiahnuť konzumáciou rýb, najmä tuniaka a tiež jedením strukovín, najmä fazule.

A tu sa mi zasa otvoril obzor a geniálnou kombináciou som prišiel na nasledovnú vedeckú hypotézu :

Je zjavné že ženatí muži starnú a šedivejú skôr. Fazuľa je im odopieraná zo strany manželiek pre známe príčiny spoločensky nevhodných následkov. Starí mládenci, dnes prezývaní aj single si však môžu dopriať strukovín čo im črevo vládze. Bývajú sivovlasí vo viditeľne vyššom veku ako ich ženatí rovesníci. Väčšinou sa tiež nemusia starať o zverené osoby, a starosti o to ako a kde si lacno vypiť, či dopriať iné, nebudú takým markantným stresorom. S istou nadsádzkou teda je možné konštatovať že za šedivenie v našich krajinách môže : nedostatok konzumácie fazule v manželstve.

 

P.S. : ako dôkaz by som uviedol Mexičanov, v ktorých kuchyni sa fazuľa vyskytuje hojne, sledoval som pozorne film Sedem statočných a šedivý tam z nich bol iba jeden !